**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....

DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Wednesday, September 9, 2009

SAPO YANG KAU POLUK NI NABIL?


Akhir-akhir ni asik cerito politik yor. Bosan pun ado...kelakar apotah laie. Jadi, sobolum blog ni tobakar dek paneh bonar, apo kato kito break kojap. Den nak cerito pasal sorang anak negori yang baru2 ni dah memonangi anugerah bintang paling popular surat kabar BH.

Den nak tanyo, apo masalah ekau ni sebonar eh Nabil oii? Sobolum ni ekau kato tak nyosa tepolok awek kau si Irma maso majlis anugerah popular. Lopeh kono balun kek orang ramai, tup2 ko mintak maap pulak dongan alasan konon eh tak sengajo.

Tapi bilo den nengok gamba kek bawah ni, nampak na ekau kan main sakan moluk pompuan. Tak nampak lak macam ekau tak sengajo maso bepoluk tu. Sapo lak yang kau poluk kali ni? Adokah gamba ini bukti bahawo kau memang spesis yang ketagih poluk pompuan?

Ekau jangan kasi malu anak negori Nabil. Sesuko hati lak nak poluk anak daro orang, pehtu bagi alasan tak sengajo. Den pun nak gak buek camtu kok boleh. Den akan bagi gak alasan yang den poluk semuo pompuan sobab tak sengajo.

Ni la masalah eh orang Melayu. Dapek hidup sonang skit...trus dilupokan asal usul dan adat resam. Jangan jadi cam pembangkang, bilo dah idup sonang...semuo dio nak hapuskan..DEB la, PPSMI la, AUKU la..Hak Istimewa Melayu la..sampai Rajo Melayu pun nak dihumbang dek pembangkang. Sok kok nyosa.

Den nak posan, kok ekau nak lamo hidup sonang macam sekarang, kono la jago tingkah laku tu. Jangan lak sampai den raso sogan lak nanti nak ngaku yang ekau ni orang kampung den. Jago skit hati orang2 yang nyokong dan mengangkek kau daripado sorang despatch sehinggolah berjayo jadi bintang tekonal. Kok ikut resmi pembangkang, jangankan bepolok, begamba bogel pun 'halal' kek mereka nun.

Lagi satu sebolum den telupo, den nak bagi amaran kek kau supayo jangan lak sok ekau ngengado poie poluk Brader Anwar Bin Ibrahim. Bukannyo apo, takut lak den kok sok kau kono buasir. Apo2 pun...lu pikir la sendiri.

Sila ke www.dun31baganpinang.blogspot.com untuk cerita-cerita terbaru PRK DUN Bagan Pinang.

(Sumber: http://paneh.blogspot.com/)

5 comments:

kelambuharimau said...

orang bagan pinang jangan lak percaya dengan janji manis dan sembang politik pembangkang ni..

Anonymous said...

nape ek nabil peluk pompuan leh disamakan dengan pembangkang...pelik gak aku...pkr ngan dap tu kott2 la tapi pas tak kot...aku rasa la kan nabil ni hasil dari didikan kerajaan bn...bn kan x amal kan sistem perundangan Islam dan menolak undang2 Islam..kira ok la tu peluk jer..lagipun dia kan artis..biasa la tu..artis ni sakat peluk2 lelaki n pompuan bukan muhrim ni perkara biasa je..mana ada halal haram dalam dunia artis..semua nak glamour na duit jer...saya cadangkan menteri penerangan banyak kan lagi rancangan realiti tv ni..nanti leh tengok adegan best2 lagi..tido skali ker..kan best

Anonymous said...

Sinabil tu kan dah jadi artis, dulu dan sekarang dah lain.Dulu tak ada suara sekarang sudah berupa.tapi ingat , jangan lupa dunia. Ada kalanya Allah menguji kita dengan kemewahan,pangkat kuasa ,glamour berupa sementara. Sendiri mau ingat bro. Kalau kita jadi nabil pun mungkin lebih dahsyat daripada itu.

Anonymous said...

KOT BDAK P.K.R DEN X HERAN BONA SBB DIO BKAS UMNO..JD TBAWA2 LAIE PRANGAI UMNO TUH..SEMUO HALAL..TP SKURANG2 NYA ADO NIAT NAK BRUBAH..KO TU??BILO LAIE??RASULULLAH AJAR DULU,KINI,DAN SELAMANYA ISLAM..KO PLAK DULU,KINI,SLAMONYO UMNO..BESOK2 KO JGN SODIH PLAK KALU RASULULLAH X NAK PALINGKAN MUKO PADO PEJUANG ASSOBIYYAH MCM KO NI SBB BAGINDA DA WARNING SIAP2..SAPO YG PERJUANGKAN BANGSO,BUKAN DARI KALANGAN UMAT KU..HEHE..NAFIKAN KALU BRANI..TU HADIS SHAHIH TU KAK OI..

Anonymous said...

bila sebut bagan, orang kata rumah atas air, kejap bergoyang bila kena ombak. jadi camnilah kalau undi BN dok macamtu juga tak ada apa-apa perubahan, yang kaya koi kaya yang miskin terus papa kedana. Undilah mana yang patut. Cubalah tengok-tengok rumah Zambri hitam kat Lumut tau rumah Isa sendiri. Lepas tu tengok pula rumah kampung kat Bagan Pinang. Renungkanlah....