**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....


DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Sunday, February 8, 2009

BAWA-BAWALAH MENGUCAP.....

Mak saya ketawa terbahak-bahak apabila mendengar berita yang Nizar masih lagi mempengerusikan `mesyuarat exco' dan meluluskan berbagai-bagai projek walaupun sudah tidak menjadi MB lagi.

Saya teringat satu kisah benar yang berlaku kepada seorang pelabur `Pak Man Telo'. Dia tidak dapat menerima hakikat duitnya telah lesap apabila `Pak Man Telo' diharamkan. Kerana keretanya juga telah ditarik dia membeli sebuah basikal untuk kegunaan hariannya. Walaupun menaiki basikal dia tetap ke stesen minyak untuk `mengisi' minyak basikalnya.

Kepada Nizar saya menyeru, bawa-bawalah mengucap, terimalah kenyataan bukan jawatan yang dikejar, sebaliknya jawatan adalah amanah Allah yang dipertanggungjawabkan. Sekiranya kita tidak mampu untuk melaksanakannya lebih baik kita serahkan kepada orang lain yang lebih layak.

Saya bersetuju dengan Dr. Zambry bahawa Nizar boleh terus mendiami kediaman rasmi dan terus menggunakan Camry sekiranya itulah matlamat perjuangannya.

Kepada Dr. Zambry, teruskanlah khidmat untuk rakyat. Mulakanlah agenda perubahan yang dilaung-laungkan semoga UMNO akan terus disayangi bukan sahaja oleh orang melayu tetapi juga kaum-kaum yang lain.

Kepada penyokong pakatan rakyat yang masih melakukan protes, hentikanlah usaha yang sia-sia dan memalukan ini. Sebaliknya marilah kita sama-sama merayakan kemenangan BN ini sebagai kemenangan untuk semua rakyat Perak yang tidak mahu hidup di bawah telunjuk `dua bersaudara' tersebut.

2 comments:

red rooster said...

Itulah, sepatutnya dulu si Ngeh yg jadi MB. Sebab dia bukan Melayu dapatlah Nizar jadi MB sekejap. So, mula2 tak termimpi jadi MB. Sekrg tak termimpi pulak jadi MB boneka tak sampai setahun pun. Tu yg fikiran jadi celaru...

Anonymous said...

Ini ialah laporan The Star. Karpal Singh minta Anwar Ibrahim bertaubat!

GEORGE TOWN: Cracks appeared again in the Pakatan Rakyat with DAP chairman Karpal Singh calling on PKR advisor and de facto leader Datuk Seri Anwar Ibrahim to step down.

Blaming Anwar for creating trouble in the opposition alliance, he said PKR needed a new leader.

“He (Anwar) has created enough trouble and it is time for him to bertaubat (repent).

“It’s time PKR got itself another leader,” he told a press conference at his office here Sunday.

Karpal Singh said members of PKR and DAP had fallen sway to the rhetoric of Anwar, who had supported the cross-over of elected representatives.

Sumber: http://www.thestar.com.my