**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....

DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Wednesday, June 17, 2009

TALIBARUT DAP YANG SEPATUTNYA KELUAR PAS

TG Nik Aziz yang tidak bersetuju dengan kerajaan perpaduan menggesa Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa yang disifatkannya boneka UMNO meninggalkan parti itu dan meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen Bachok.

Nampaknya TG Nik Aziz lebih rela menghalau orang nombor dua PAS tersebut kerana ingin memuaskan nafsu `gila kuasa’ pemimpin-pemimpin DAP dan PKR.

TG Nik Aziz sebagai seorang muslim yang baik sepatutnya bercakap benda yang baik dan lebih baik berdiam diri jika ingin bercakap perkara yang buruk.

Idea mewujudkan kerajaan perpaduan diantara PAS dan UMNO adalah perkara yang baik dan selaras dengan kehendak Islam.

Islam tidak pernah menggalakkan umatnya berpecah belah tetapi menyuruh mereka bersatu padu.

Agama, bangsa dan Negara mestilah didahulukan dan bukannya parti.

Sepatutnya talibarut DAP yang keluar PAS!

9 comments:

TBO said...

ha ha bila lak UMNO sayangkan PAS kelakar lah engkau ni

shonzu said...

TBO... saudara ni jelmaan iblis atau jelmaan syaitan?

Bila orang menghulurkan tangan untuk perpaduan, seharusnya kita menerima dengan ikhlas. Duduk berbincang, jika banyak yang tidak boleh diikuti barulah kita jauhkan diri.

UMNO dan PAS masing2 bersaing untuk memenangi hati rakyat, tapi jangan la pula sampai terlalu bermusuhan. Walaupun dua parti berbeza idealogi tak bermakna UMNO dan PAS tak boleh bersatu untuk menyelesaikan masalah umat.

Cuma syaitan dan iblis saja yang seronok bila umat Islam berpecah belah seperti saudara TBO!!!

Anonymous said...

TBO BODOH!!! TBO JUBO!!!

Anonymous said...

TBO BODOH!!! TBO JUBO!!!

kudee said...

Janganlah dilanggar perintah Allah ini sekiranya kita benar-benar sayangkan agama, bangsa dan negara dan tidak ingin melihat kehancuran ummah dan negara di tangan kita sendiri.

Apakah sekarang kita dalam suasana bersatu dengan pengertian yang sebenar-benarnya?

Afdzal Mokhtar said...

pas ni pun satu..dap tu nak mengguna kan pas je..isk..sik,,


anakmelayu30.blogspot.com

kadiology said...

ha ha TBO bila masa pulak PAS sayangkan DAP dan PKR ni kelakar lah engkau ni

Saya Rakyat Malaysia said...

TBO, UMNO memang tak sayangkan PAS sebab PAS saudara seIslam kami.

TBO, UMNO memang tak sayangkan PAS sebab itu dalam borang permohanan biasiswa atau pinjaman pelajaran ada ruang untuk nyatakan anda UMNO, PAS, MCA, atau DAP.

TBO, UMNO memang tak sayangkan PAS sebab itu bila orang PAS menjadi imam kami menjadi makmum kamu.

TBO, UMNO memang tak sayangkan PAS sebab itu bila ada jenazah orang PAS yang meninggal kami sembahyangkan jenazah itu.

Anonymous said...

Bukan semua ulama PAS maupun ahli PAS yang perangainya mcm Nizar CKera tu. Bila kejadian "luar tabii" berlaku ada dikalangan mereka mengucap panjang serta boleh lihat dari jauh kerana perbuatan sesetengah ahli mereka yang berperangai buruk mcm ni. Nak buka mulut dan tegur takut pulak kena "Blacklisted". Apa yang UMNO dan Pas boleh lakukan adalah menyatupadukan kaum Melayu serta orang Islam dengan pelbagai cara yang terbaik dan terima pakai oleh ke2 parti ini. Nik Ajis tidak boleh melenting tak tentu hala senang senang lepas cakap kepada Nasa atau Hj Hadi. Nak jaga hati siapa? DAP/PKR? Tak sayang Melayu/Orang Islam ka. Mungkin apa yang dilihat oleh Hj Hadi dan Nasa ini demi kebaikan PAS itu sendiri dimana kelakuan ahli PAs itu sendiri seperti perangai budak-budak nakal, tak bertamadun, tak berilmu serta terlalu taksub dengan PKR / DAP terutamanya. Sebelum "anak-anak" ini menjadi nakal hyperactive molek sangat apa yang Hj Hadi fikir itu akan membawa kebaikan bagi PAS maupun UMNO. Apa yang PAS dapat dari K'jaan "Perpaduan" PKR/DAP? sudah tentunya lahirnya orang seperti NIzar dan ahli-ahli PAS tegar sanggup tidur atas jalan serta dirasuk iblis merapu tak tentu hala tanpa mengunakan akal fikiran serta terlalu ikut hati dirasuk iblis. Ke mana hala tuju PAS itu sendiri demi bangsa Melayu serta islam khususnya. Apa takut sangat kah PAS kepada PKR atau DAP untuk bersuara menyata pendirian tak kira apa jua pendapat serta hal hal berkaitan kerja? DAP/PKR nak tunjuk hero atau ketua samseng sahaja dalam PAKATAN? Saya memang keciwa PAS tidak kosisten serta dianaktiri, ya kecuali Kelantan kita agak bebas serta mampu bersuara kerana hok kita. Amat keciwa.