**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....


DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Thursday, May 7, 2009

TERKINI : SIDANG DUN PERAK

4.12 petang: Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak ditangguh ke satu tarikh ditetapkan nanti. Usul oleh Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dan diluluskan Ganesan walaupun dibantah Adun pembangkang.

4.10pm Naib Presiden PAS Mohamad Sabu - yang ditahan semalam di Kuala Lumpur - dibebaskan jam 3.30 petang di mahkamah Tanjung Malim, Perak setelah magistret menolak permohonan reman pihak polis.Beliau dibebaskan dengan jaminan polis dan disambut isterinya Normah Alwi dan seorang anak mereka di situ.

4.07 petang: Ahli Parlimen Batu, Tian Chua, ditahan polis di pintu masuk Bangunan SUK selepas ingkar arahan larangan.

4.01 petang: Pemangku Sultan Perak, Raja Dr Nazrin Shah, selesai sampaikan titah perasmian. Dewan berhenti rehat 15 minit bagi mengiringi keberangkatan pulang baginda.

3.31 petang: Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dan Adun pembangkang mengadu sesuatu kepada Raja Dr Nazrin sebelum baginda bertitah. Nizar kemudian minta semua Adun pembangkang duduk. Baginda kemudian titah polis keluar Dewan.

3.20 petang: Pemangku Sultan Perak, Raja Dr Nazrin Shah, memasuki dewan dan sedang sampaikan titah perasmian.

3.11 petang: Speaker, Ganesan keluar dewan untuk menjemput Raja Dr Nazrin Shah masuk dan rasmi sidang Dewan.

3.07 petang: Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, buat usul sidang diteruskan dan untuk titah perasmian Raja Dr Nazrin Shah. Tapi Adun pembangkang terus membuat bising dan tidak duduk di tempat masing-masing.

2.59 petang: Ganesan kini duduk di tempat Speaker dewan dan minta ahli dewan bertenang. Beberapa Adun pembangkang masih cuba halang tapi dikawal polis.

2.44 petang: Suasana terus tegang dalam Dewan. Adun pembangkang terus berkumpul di tempat Speaker

2.43 petang: Sivakumar dibawa anggota keselamatan keluar dewan

2.39 petang: Bentara Dewan cuba bawa Sivakumar keluar dewan, tapi cuba dihalang Adun pembangkang sehingga berlaku tolak menolak termasuk dengan anggota polis.

2.35 petang: Ketika ini semua Adun pembangkang berkumpul kelilingi Sivakumar bagi melindunginya.

2.32 petang: Kekecohan tercetus apabila Adun BN bawa Ganesan ke tempat duduk lain dan ini membuatkan Adun DAP cuba 'mengejarnya'.

2.26 petang: Polis masuk dalam Dewan apabila keadaan tidak terkawal berikutan berlaku pergaduhan.

2 comments:

H.R PuTeRa YuSoFF said...

BAGUS BLOG NI.
TAPI KLU DI LETAKKAN TEMPLETE YG LEBIH BAIK DAN ADA BUTTON READ MORE BLOG INI LEH JADI BLOG KOPERAT

H.R PuTeRa YuSoFF said...

BAGUS BLOG NI.
TAPI KLU DI LETAKKAN TEMPLETE YG LEBIH BAIK DAN ADA BUTTON READ MORE BLOG INI LEH JADI BLOG KOPERAT