**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....

DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Sunday, May 31, 2009

UNDI PKR MEROSOT DI PENANTI

Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengekalkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti dengan undi merosot. Calonnya, Mansor Othman, menewaskan tiga calon Bebas dengan memperoleh 6,052 undi,

Keputusan ini menunjukkan undi yang diperolehi Mansor merosot berbanding 7,346 undi yang diperoleh Mohammad Fairus Khairuddin pada pilihan raya umum lalu.

Kemerosoton undi yang diperolehi PKR pada kali ini adalah sebanyak 1,294.

Jelas, rakyat sudah bosan dengan Pakatan Rakyat.

7 comments:

anak org umno said...

oleh kerana umno tak bertanding kita tak tau berapa undi umno akan dapat...
mungkin undi umno juga akan merosot dgn banyak...

kembara putih said...

Ramai pengundi PR tidak mengundi kerana yakin calon PR menang. Jika UMNO bertanding tentulah dengan semangat berkobar-kobar mereka datang mengundi calon PR, dan UMNO akan kalah dengan majoriti lebih besar.

hj jamaludin said...

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
"UNDI PKR MEROSOT DI PENANTI."
Sebabnya
1) Duit imbuhan tak bagi.
2) Baju free tak bagi
3) Arahan dari UMNO BN tak bagi keluar mengundi tak percaya tanya KJ
4) Duit minyak nak gi undi tak bagi
5) banyak lagi lah so blogger tepuk dada tanya selera . Jangan buat lawak bodoh dengan mengatakan peratus keluar mengundi , 1 Malaysia dah tahu .Orang UMNO BN sungguh bangga dengan dosa dosa yang UMNO BN buat.

Anonymous said...

Kalau satu pihak merosot yang lain tentunya menaik. Ada juga orang Melayu yang tak tahu kira- kira. Atau mungkin PKR menang kerana ada undi hantu?

Anonymous said...

melayu tolak pkr

Anonymous said...

taniah doktor mansur anda menang! Tpi sayangnya undi anda tidak mewakili mejoriti penduduk Penanti..peratusan kluar mengundi tak smapi 50% pun.Tak heran jugak mansor menang kt lubuk kuat PKR.. Penanti ada la lubuk 'Emas' Pkr tpi kenapa peratusan mengundi kurang? ? ?..Nak dikatakan sibuk bekerja hari mengundi kena hari ahad.

Ada pulak kata pkr yakin menang sbb tu tak buang undi..Penyokong tegar Pkr tu mana pergi? ? Penyokong tegar yg suka berdemo tgh jalan tu mana pergi ? ? Bukan ke Penanti kubu kuat Pkr... Jentera pilihan raya bukan main gah lagi. .lori keta van siap semuanya tpi org masih malas gak kluar mengundi..ada pulak tu wakil pkr masuk kg pujuk org kluar mengundi..Apa dah jadi nie ? ?

Ada pulak kata seakan membawah mksud org malas keluar mengundi sbb pkr tak bagi duit minyak,baju free,payung free dan mcm2 benda free lagi lah..Maksudnya kalau BN tanding kat Penanti benda free semua tu mesti BN bagi dan di 'COP' lah ' RASUAH'..kalau pun Pkr bagi semua benda free tu Org2 Pkr kan kata itu adalah ' KEBAJIKAN ' bkkan rasuah.

Pkr berlagak 'suci ' lah tu sbb tak nak bagi 'duit minyak' tpi sanggup pulak bagi 'duit puluhan ribu dan jawatan ' untuk sorg calon bebas supaya tak bertanding..konon nmpk 'suci' dimata rakyat itu semua 'wayang' belaka..tipu tuu...haa.. penah dgr sesi buak tawar menawar dlm 'CD' tu ke? Kat CD tu pun dia ada sebut ' wayang '..Memang wayang jer lah Pkr nie sbb tu org malas keluar mengundi .


Rakyat Biasa

cheguBard said...

salam ziarah