**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....


DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Thursday, March 5, 2009

KETUA AMK KEPALA BATAS DISIASAT PKR

Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat Kepala Batas, Amizudin Ahmat ketika sidang akhbar di Bukit Mertajam, hari ini, berhubung pendiriannya menggunakan media bagi mendedahkan penyelewengan membabitkan individu tertentu dalam parti itu agar pucuk pimpinan dapat bertindak. - Foto Bernama


Ketua Angkatan Muda PKR Kepala Batas, Amizudin Ahmat dipanggil oleh jawatankuasa khas siasatan parti itu berhubung dakwaannya baru-baru ini bahawa beliau mempunyai bukti mengenai pemimpin parti itu menerima wang dari pengusaha kuari.

Amizudin diminta hadir pada Sabtu ini. Beliau membuat dakwaan tersebut melalui media pada 26 Februari lalu.Beliau memberitahu demikian hari ini ekoran kenyataan Pengerusi PKR Pulau Pinang, Datuk Zahrain Mohamed Hashim berhubung perkara itu.

Zahrain dilaporkan menegur Amizudin kerana membangkitkan isu itu di media tanpa memaklumkan perkara itu kepada beliau terlebih dahulu.

Sehubungan itu, Amizudin berkata, beliau terpaksa menggunakan media bagi mendedahkan penyelewengan melibatkan individu tertentu dalam parti itu agar pucuk pimpinan dapat bertindak

."Pendedahan melalui media bertujuan memberi tekanan kepada pucuk pimpinan parti," katanya kepada pemberita. Amizudin juga terkilan kerana dituduh mendedahkan perihal dalaman PKR Pulau Pinang kerana jawatannya sebagai ahli majlis Majlis Perbandaran Seberang Perai tidak disambung.

Amizudin berkata beliau kecewa kerana tiada tindakan diambil terhadap pemimpin yang berkenaan walaupun beliau telah menyerahkan dokumen berhubung isu itu kepada presiden parti pada 8 Januari lalu.

~Malaysiakini

2 comments:

Anonymous said...

Pemuda UMNO dituduh mengugut dengan peluru dan dibilang ‘celaka’.

Mana-mana Pemuda, kiranya bertembung dengan Karpal, pasti menuntut kenapa tanpa soal-siasat, di Dewan Rakyat di mana semua sebutan dirakam dalam “Hansard”, Pemuda UMNO dituduh bukan-bukan dan digelarnya ‘celaka’.

Mungkinkah ada yang sabar kiranya Karpal di depan mata? Ada. KP2 UMNO Selangor yang berdepan Karpal hari itu MEMOHON penjelasan dengan hormat kepada Karpal sebagai orang tua & Pengerusi DAP.

Namun KP2 ini kini dicela. Tidak lagi. Kita pertahankan nama baik kawan2 di Selangor melalui http://www.thoughtsintangents.blogspot.com dan http://www.lattsharizan.com

Tai said...

nah sekarang, siapa yang kuat rasuah? Itulah jangan terlalu asyik menuduh orang.