**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....


DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Sunday, March 1, 2009

KENAPA MEREKA SEMAKIN BERANI?

Provokasi demi provokasi terus dilakukan. Bermula dengan Karpal Singh yang ingin mengheret Sultan Perak ke Mahkamah, isu pemuda UMNO `celaka’, speaker DUN Perak membelakangi Sultan dan yang terbaru menyamakan dasar-dasar membantu bumiputera dengan `aparteid’ terus dimainkan.

Sudah tentu provokasi-provokasi ini adalah keterlaluan dan tidak dapat diterima oleh rakyat Malaysia yang berfikiran waras. Soalannya kenapa mereka ini semakin berani?.

Adakah kerana keterbukaan kepimpinan Pak Lah? atau mereka mendapat sokongan pemimpin-pemimpin melayu yang berada di dalam Pakatan Rakyat? atau orang melayu dilihat berpecah belah dan berada di dalam kedudukan paling lemah dalam sejarah politik Malaysia?

Pada pandangan saya ketiga-tiga faktor tersebut menyumbang kepada `keberanian’ pemimpin-pemimpin bukan melayu Pakatan Rakyat.

Saya menyanjung tinggi kepimpinan Pak Lah. Bagi saya Pak Lah adalah antara pemimpin yang berhati mulia pernah dilahirkan oleh negara. Namun Pak Lah tidak menggunakan kelebihan-kelebihan yang ada seperti ISA untuk menyekat perkara ini. Sedar tak sedar kaduk sudah menaiki junjung.

Keterbukaan ini memberi peluang kepada DAP yang sememangnya mahu menafikan realiti sejarah, kontrak sosial dan perlembagaan bagi mencapai cita-cita agung mereka iaitu menjadikan Malaysia sebuah negara republik dengan Anwar Ibrahim dicanang sebagai Presiden yang pertama untuk mendapatkan sokongan orang melayu.

Mereka berselindung disebalik kekebalan Parlimen, proses perundangan, perjuangan kesamarataan dan keadilan.

Yang malangnya perjuangan kesamarataan dan keadilan ini ditakrifkan mengikut kehendak mereka sendiri. Dalam erti kata lain hanya perkara yang menguntungkan mereka sahaja diperbesarkan. Mereka mahu lebih tetapi tidak mahu bertolak ansur apatah lagi memberi apa yang mereka ada.

Sebagai contoh mereka tidak menyokong sistem sekolah satu aliran dan menggunakan satu bahasa selain berdiam diri di dalam kesamarataan dan keadilan ekonomi yang berpihak kepada mereka.

Mereka seolah-olah seperti Yahudi yang akhirnya mengambil hak golongan majoriti seperti yang dialami oleh rakyat palestin.

Gerakan itu sudah bermula dan semakin jelas. Perkara ini di tambah dengan sokongan daripada pemimpin-pemimpin melayu yang berada di dalam Pakatan Rakyat yang dilihat berperanan sebagai `Yes man’.
Apabila Karpal Singh ingin menyaman Sultan Perak, pemimpin melayu pakatan rakyat dari atas hingga bawah menyokongnya termasuk pemimpin yang dekat dengan saya di sini iaitu Ahli Parlimen Telok Kemang, Dato’ Kamarul Baharin Abbas.

Begitu juga apabila Karpal Singh mengatakan Pemuda UMNO `celaka’. Semua berkata `ya betul’ seolah-olah Karpal Singh adalah raja. `singh is king’.

Saya tidak tahu untuk mengelaskan pemimpin jenis apakah mereka ini? Bagi mereka matlamat perjuangan adalah `takhta’ semata-mata tanpa mempedulikan nasib bangsa dan negara.

Tepuk dada tanya iman!!!

1 comment:

Tai said...

Keterbukaan Pak lah tidaklah menjadi faktor utama di atas semua ini. yang menjadi faktor utama atas semua ini ialah melayu PKR dan Pas telah memberikan sokongan penuh kepada mereka yang kurang ajar dan biadab ini.