**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....

DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Wednesday, April 1, 2009

KEMPEN SECARA BERDIALOG JADI TERAPI TARIK GOLONGAN MUDA


Pemuda Barisan Nasional (BN) kini lebih bersedia mendekati serta berdepan golongan pengundi muda melalui kempen secara berdialog yang dilihat berkesan berbanding kempen terbuka.

Melalui dialog itu, parti boleh menyatakan apa yang akan dibuat untuk membantu rakyat manakala golongan terbabit dapat menyuarakan masalah serta rasa tidak puashati terhadap kerajaan selama ini.

Menurut Naib Ketua Pemuda UMNO, Datuk Razali Ibrahim, kempen secara berdialog akan menjadi terapi bagi mengurangkan api kemarahan golongan muda yang selama ini sudah termakan dakyah pembangkang yang menuduh kerajaan zalim dan sebagainya.

“Kini mereka boleh tanya terus apa yang mereka risau dan bimbang serta perkara terbuku di dalam hati. Kita berpeluang beri penjelasan dan memikirkan cara membantu golongan muda ini,” katanya pada sidang media sebelum mempengerusikan mesyuarat jentera pilihanraya Pemuda BN di Bukit Selambau.

Katanya, interaksi antara 20 hingga 25 0rang ini menunjukkan hasil yang cukup baik.

Razali memberitahu, antara perkara yang kerap dibangkitkan golongan ini adalah soal pengangguran, ekonomi diri sendiri dan kenapa mereka tidak terbabit di dalam pembangunan negara.

“Kesimpulannya kita dapati mereka mahu kerajaan atau parti mendekati mereka dan membabitkan mereka dalam program-program dianjurkan kerajaan,” katanya.

Dalam pada itu, Razali berkata, Pemuda BN bersedia berdepan kemungkinan tindakan provokasi atau ganas yang mungkin digunakan parti pembangkang dalam pilihanraya kecil kali ini.

“Kita tahu setiap kali PKR bertanding ada insiden keganasan. Sekarang sudah ada kenderaan jentera BN dicalar dan diketuk. Kita tetap berhati-hati dan sentiasa bersedia berdepan situasi begini,” katanya.

Mengenai ketidakhadiran Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin berkempen di Bukit Selambau, Razali menjelaskan bahawa Khairy kini bertumpu di Bukit Gantang kerana membabitkan kerusi Parlimen dan kawasan kempen yang lebih luas.

Katanya, ini adalah pengagihan kerja bagi memastikan jentera BN bergerak lancar dalam usaha memenangi ketiga-tiga pilihanraya kecil kali ini.

~Agendadaily

No comments: