**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....

DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Saturday, July 18, 2009

PRK MANEK URAI : PAS KELAM KABUT TUTUP KELEMAHAN


Dewan Pemuda PAS Kuala Krai semalam membuat laporan polis kononnya UMNO membeli undi pengundi luar dengan membayar elaun tambang. Mereka menuduh BN/UMNO melakukan perkara tersebut di sebuah premis KESEDAR di Sungai Peria.

Nampaknya PAS kelam kabut mencari alasan untuk memberitahu ahli mereka bahawa kemerosotan undi di Kuala Krai bukanlah berpunca daripada kelemahan kepimpinan mereka tetapi kerana taktik jahat UMNO.

Itulah kerja PAS, mereka tidak pernah mengaku kelemahan diri dan sentiasa menyalahkan dan menuding jari kepada pihak lain.

Untuk pembaca diluar sana, apa yang sebenarnya berlaku di Manek Urai ialah, rakyat sudah bosan dengan janji-janji PAS. Semuanya indah kata di bibir saja. Selama hampir 20 tahun memerintah Kelantan, mereka tidak melakukan apa-apa samada untuk agama atau rakyat.

Yang rakyat nampak ialah bukit-bukit digondolkan, tanah di bandar Kota Bharu bertukar status, isu Lembah Sireh, isu tanah nelayan Kuala Besar, berhala semakin bertambah, kuil Hindu di besarkan dan Pusat Injil diwujudkan.

Masjid? Cuma satu di Rantau Panjang dalam masa 20 tahun. Begitulah ajaran Islam PAS. Cakap lain! buat lain!.

5 comments:

kumb@ng said...

salam,

ya ke PAS kelam kabut?

atau umno yang kecewa selepas bermacam-macam cara guna masih gagal tawan Manik Urai?

menang sikit atau banyak bagi PAS peluang untuk muhasabah diri.

kalau benar umno tak rasuah apa nak takut. berani kerana benar. takut kerana salah. ni sekadar laporan. biar polis siasat.

nampaknya akak masih tak puas hati untuk beritahu semua apa yang berlaku kat kelantan.

kepada orang Johor, Negeri Sembilan, Melaka dan lain-lain. jom datang kelantan ramai-ramai. lihat sendiri apa yang dikata. sambil-sambil tu kalau berkesempatan datanglah kuliah subuh TG MB kat masjid pulau melaka,sebelah tu rumah TG. nilaikan sendiri benarkah TG ada harta 10 juta.

Anonymous said...

bro bersabarla menghadapi dan mengharungi saat kejatuhan umno aku 10thn bersabar menanti saat kebangkitan PARTI ISLAM SEMALAYSIA dunia ciptaan tuhan sangat indah sekiranya ada ihsan yg SABARRR....

blues75 said...

begini lah kisah nya...

Di dalam pertarungan, boleh diumpamakan pendekar AMENO memiliki semua senjata seperti keris dan pedang, manakala lawan mereka Pahlawan BULAN sehelai sepinggang bertempur. Dalam perlawanan tersebut, pendekar AMENO terkangkang dengan mengalami luka-luka yang kecil tetapi tidak boleh bangun. Maka, Pahlawan BULAN pun diistiharkan sebagai pemenang. Selepas itu, Pendekar AMENO merangkak keluar dari gelanggang dan berkata kepada penonton bahawa `memang Pahlawan BULAN Menang, tapi Aku Berjaya" katanya. Salah seorang penonton pun bertanya," Kenapa engkau kata begitu?". Pendekar AMENO pun menjawab," Sebab, dulu aku terkangkang gak, tapi luka aku lagi parah, tapi kali ini luka aku kecik je...". Agak-agak kalau tuan-tuan sebagai penonton di situ mahu tak terguling-guling ketawa? Kalau aku ada kat situ, aku akan pujuk pendekar AMENO tersebut. Paling tidak aku akan kata," Betul, memang betul engkau berjaya,...berjaya kelentong!!"

ROSHATIKA said...

Salam Kumb@ng,

rumah TG tepi masjid tu cuma penebat saja untuk menutup kekayaan yang lain.

Khabarnya hari ini ada lagi isu baru TG ada satu lagi stesyen minyak di Kuantan?.

Blues 75,

Tak payahlah pusing-pusing cerita, tembelang PAS dah pecah, rakyat dah tahu semuanya.

Pahlawan bulan akan tersungkur pada PRU-13. Gelombang kebangkitan rakyat telah bermula.

Anonymous said...

betul ke TG cmtu?
gaji dia pun ambil sikit jer.
lebih2 tu dia sumbang kn dlm tbung kt kelantan nuhh.
ape buat cerita sendiri nieh.
BERDOSA BESAR la mengfitnah para alim ulamak.
ape gune bljr tinggi2 mende cmtu tak leh pikir?
tapi tak hairan lah mnde cmni jdi.
dah akhir zaman.
kepalang setan cm hang nie da byk pun.