**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....

DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Wednesday, July 1, 2009

PRK MANEK URAI : CALON BN JAUH LEBIH BAIK

PAS telahpun lebih awal mengumumkan calonnya untuk bertanding di Pilihan Raya Kecil (PRK) N.41 DUN Manek Urai. 'Pujee Ikan' telah dinamakan sebagai calon mereka. Pada saya hanya ada 1 kelebihan calon PAS ini, yakni di semutarnya (serban) yang memang selama ini kononnya menjadi 'lambang' PAS untuk memperjuangkan 'Islam'nya. Saya tidak nampak ada kelebihan lain pada calon mereka kali ini.

Dari segi latar belakang pendidikannya, apa yang saya maklum beliau hanya belajar sehingga peringkat menengah rendah saja. Bermakna, SPM pun beliau tak sempat nak ambil! Macam mana seorang yang tiada kelulusan SPM, tapi nak dapat elaun dari kerajaan sehingga lebih RM6,000.00 (merujuk kepada elaun YB DUN)? Dari segi agama pula, saya maklum yang beliau memang tak ada pendidikan agama yang formal sehingga peringkat yang tinggi pun. Jadi, apa kelebihan yang beliau ada untuk menjadi seorang pemimin masyarakat..?

Dari segi lokaliti, beliau bukanlah seorang yang rapat dengan penduduk Manek Urai. Malah beliau bukanlah merupakan seorang pengundi di kawasan ini pun. Tak pernah pun dia menjenguk rakyat kawsan Manek Urai. Kalau adapun, mungkin untuk konco-konconya saja. Kalau 'alim ulama' PAS yang jenis macam ni, nak bertanding ceramah kampung-kampung boleh lah. Tapi mampukah beliau nak mentadbir dan mengurus sebuah kawasan yang mempunyai 12,293 pengundi tak termasuk yang belum layak mengundi..?

Berbeza sekali dengan calon kita yang telah diumumkan oleh YAB Timbalan PM dua hari lepas. Tuan Aziz adalah seorang Pengurus Pemantauan KESEDAR, sebuah organisasi yang terlibat secara terus dengan penduduk kawasan selatan Kelantan, termasuklah Manek Urai. Beliau sememangnya sudah amat sinonim dengan penduduk kawasan ini.

Saya ada berjumpa dan berbual-bual dengan sejumlah penduduk dan pengundi Manek Urai. Kata mereka, pemilihan Tuan Aziz mewakili BN kali ini adalah amat tepat dan BN mempunyai peluang yang sangat cerah dalam PRK kali ini jika beliau dipilih menjadi calon. Ini menggambarkan pucuk pimpinan parti telah mendahulukan hasrat rakyat, yang mahukan beliau manjadi calon BN kali ini.

Tuan Aziz memang terkenal dengan sikap beliau sebagai seorang yang selalu ada bersama serta dekat dengan pengundi Manek Urai. Perwatakan beliau sebenarnya amat bersopan walaupun PAS dah mula memainkan isu bahawa Tuan Aziz sebagai seorang yang sombong. Saya sendiri sempat menjenguk semasa beliau sedang mengadakan sesi fotografi untuk poster pilihanraya, memang beliau tak pandai nak senyum.. Bukan sombong!

Penduduk Manek Urai amat mengenali beliau sebagai seorang yang mudah didampingi dan sentiasa mesra dengan masyarakat. Jasa beliau kepada masyarakat di Manek Urai melalui KESEDAR memang tak dapat dinafikan oleh sesiapa. Saya berharap agar penduduk Manek Urai memberi beliau peluang untuk berkhidmat dengan lebih berkesan atas kapasiti beliau sebagai YB Manek Urai bermula 14 Julai nanti.

Apa pun, semangat jentera BN kali ini memang berada pada tahap terbaik, dan kami yakin penuh bahawa kita akan mencapai kemenangan kali ini. Sesungguhnya, titik permulaan kebangkitan BN akan bermula di sini. Di MANEK URAI...! Sekian, jumpa lagi dilain masa...

2 comments:

faizal said...

sudah menjadi tradisi bagi Khalifah Ur Rasyidin yang empat, mereka tidak akan menyerahkan apa-apa jawatan kepada orang yang cuai beribadah (terutamanya solat) kerana khuatir amanah rakyat jatuh ke tangan orang-orang munafik.

Anonymous said...

aku nk royak cikit, serban tu bkn kelebihan tp sunnah Nabi S.A.W.
mu tgk hk ngaji tinggi dale umeno,byk jugak hok dk te kedaroh rasuah..