**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....


DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Tuesday, April 14, 2009

TERENGGANU PULA BERGELORA


Apa sudah jadi? Disaat parti menuntut kita untuk bersatu padu tetapi pemimpin-pemimpin UMNO Terengganu nampaknya terus memilih untuk berpecah belah. Semuanya adalah kerana `takhta'.

Selepas mengalami kekalahan berturut-turut di dalam pilihan raya kecil, adakah kita masih belum insaf?. Kenapakah `takhta' begitu melalaikan kita?. Masih tidak cukupkah pengajaran yang kita terima setakat ini?.

Seperti yang dilaporkan Terengganu menjadi semakin panas hari ini. Setakat ini belum dapat dipastikan puncanya yang sebenar. Namun beberapa hari kebelakangan ini timbulnya desas desus adanya usaha untuk membuat usul undi tidak percaya terhadap Menteri Besar Datuk Ahmad Said.

Menteri Besar itu telah memberi amaran keras untuk mengambil tindakan disiplin termasuk memecat Ahli Dewan Undangan Negeri Barisan Nasional sekiranya usul undi tidak percaya terhadap beliau dikemukakan pada sidang Dewan Undangan Negeri.

Pagi ini keadaan agak kalut sikit bila 10 orang ADUN BN Terengganu didapati tidak hadir dalam sidang DUN yang masuk hari kedua.

Ini dikatakan lanjutan dari adanya pihak tertentu menghantar SMS yang berbau ugutan kepada tiga orang ADUN malam tadi. SMS itu berbunyi: "baik jangan teruskan niat YB, YB tak sayang nyawa? Tiga ADUN berkenaan ialah Zakaria Abdullah (Paka) , Abdul Halim Jusoh (Permaisuri) dan Datuk Rosol Wahid (Ajil).

Zakaria Abdullah dan Abdul Halim Jusoh membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Terengganu kira-kira 12.40 tengah malam manakala Rosol Wahid pula membuat laporan sama di IPD Hulu Terengganu di Kuala Berang kira-kira 12.30 tengah malam.

Ketika ditemui pemberita di IPD Kuala Terengganu, Abdul Halim berkata mereka menerima SMS tersebut kira-kira 11.20 malam daripada individu yang mereka kenali selepas membuat semakan nombor telefon pada diari rasmi kerajaan negeri.

Dalam SMS itu, katanya individu berkenaan memberi amaran supaya mereka tidak meneruskan niat masing-masing, yang dipercayai merujuk kepada isu pembentangan usul undi tidak percaya terhadap Menteri Besar Datuk Ahmad Said pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu yang memasuki hari kedua.

1 comment:

Anonymous said...

Nampaknya semakin ketara keretakan di antara kepimpinan umno di semua peringkat.....apa maknanya pembaharuan yang cuba diterapkan kiranya sesama pimpinan umno saling tidak bersatu?
Mana mungkin umno dapat menambat hati rakyat sekiranya kehancuran semakin menghampiri.........

Sumpah keramat