**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....


DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Tuesday, April 14, 2009

UGUTAN PEMBANGKANG BAHAYA

Menteri Besar Perak, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir, menyifatkan kenyataan berbaur ugutan Setiausaha Agung Pas Pusat, Datuk Kamaruddin Jaffar yang mengancam mahu mengadakan rusuhan anti-kerajaan ala Thailand di Perak bagi memaksa pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) sebagai amat berbahaya.

Beliau berkata, kenyataan yang dikeluarkan pemimpin pembangkang terbabit itu jelas tidak bertanggungjawab dan sengaja mahu mencetuskan ketegangan dan keadaaan huru-hara dalam masyarakat.

"Saya melihat seolah-olah pembangkang merasakan diri mereka begitu berkuasa dalam suasana politik di Perak sehingga mereka boleh melontarkan pandangan dan ancaman seperti itu," katanya pada sidang media di pejabatnya di sini, hari ini.

6 comments:

Unknown said...

Salam sdr.

Adakah orang ini bercakap dengan otak melalui mulut atau dengan mulut tanpa otak?

Anonymous said...

Kat Thailand dah ada orang mati.Sanggupkah PAS gadaikan nyawa orang yg digunakannya nanti untuk kepentingan diri sendiri.Lepas tu kutuk polis jahat dan sebagaimana biasalah.

Anonymous said...

Ye ke gitu? Mana lebih bahaya?

1)Ugutan nak bunuh ADUN kat Terengganu kalau teruskan usaha...3 orang setakat ni terima. Silap silap kena C4. Ha ha

2)Atau Rasuah di samakan dengan Politik wang dan ada tahap berbeza kesalahan dan hukumannya.

Sendiri mau ingat la...ha ha ha

bry

Anonymous said...

Macamana pulak kes ugutan derhaka ni? Sama juga kan.

Satu Lagi Episod Sembah Derhaka? Kali Ini Dari UMNO?

“Bagaimana pula kalau saya katakan, jawatan Menteri Besar itu lebih sesuai diserahkan kepada Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri kerana perlu diingat pengisian jawatan Menteri Besar (Perlis) bukan atas persetujuan Presiden parti tetapi adalah atas tipu muslihat pihak tertentu,” ujarnya. { dipetik dari sini }


Kenyataan di atas, mungkin mempunyai pelbagai makna jika ditafsirkan dari beberapa sudut. Kalau di baca dengan kepala lutut, macam tidak bermakna apa-apa. Tetapi, setelah di baca dengan mata hati, rasanya perkataan "pihak tertentu" boleh jadi bermaksud:

1. Tuanku Raja Perlis
2. Kroni-kroni Datuk Dr. Mad Isa Sabu

Harimau membuat penafsiran berdasarkan kepada penulisan di Utusan Malaysia yang bertarikh 14/03/2008 yang berbunyi:

Raja Perlis telah berkenan melantik Anggota Dewan Undangan Negeri Kawasan Bintong, Datuk Dr. Md Isa Sabu sebagai Menteri Besar Perlis yang baru menggantikan Datuk Seri Shahidan Kassim, Setiausaha Sulit kepada Raja Perlis Mohd Adib Zakaria mengumumkan dalam satu kenyataan di sini hari ini. { dipetik dari sini }

Harimau hanya meletakkan harapan agar ia tidak bermaksud begitu. Jika ia bermaksud menuduh Tuanku Raja Perlis, maka satu lagi episod "Sembah Derhaka" akan terpalit dalam sejarah negeri terkecil (macam cili padi) di Malaysia itu.

Rasanya, Dato' Seri Shahidan wajar membetulkan kenyataan beliau, kalau beliau sayangkan kedaulatan Rajanya.

Wallahualam.

add said...

Elok juga kalau juak -juak pas yang lakukan ,, masa juak -juak ni tengah berdemonstrasi,,, letupkan dengan bom ,,, barulah betul bila pilihanraya nanti ada pengundi hantu...

PAS UNTUK SEMUA said...

UMNO yang BARAH sudah bertambah PARAH. Inilah tanda2 saat kematian UMNO sudah hampir tiba.

Ribut yang melanda UMNO pada PRU12 masih bergelora. Ditambah pula dengan taufan PAU yang baru lepas.

Nah, sekarang kesan nya sudah nampak nyata didua buah negeri - Perlis dan Terengganu, tidak mustahil banyah lagi negeri2 yang akan bergelora lagi.