**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....


DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Wednesday, January 14, 2009

SERAMAI 3250 RANGKAIAN RAKAN SEBAYA JEJAK PENGUNDI MUDA SOKONG BN


Oleh Lukman Abas

Kuala Terengganu -- Pemuda UMNO yakin Program Jejak Rakan Sebaya yang berjaya menjejak 3250 pengundi muda sejak dilancarkan seminggu lalu akan menjadi rangkaian penting untuk terus menjejak pengundi golongan terbabit bagi memastikan kemenangan calon Barisan Nasional (BN) pada 17 Januari ini.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata seramai 3250 yang berjaya dijejak ini akan membentuk rangkaian untuk mengajak rakan-rakan sebaya dengan mereka memberikan sokongan kepada calon BN.

Jelasnya lagi rangkaian ini bukan sekadar mengajak rakan mereka mengundi BN malah turut memberi pelbagai penerangan khususnya membongkar pembohongan pembangkang khususnya Pas.

"Kita yakin sokongan golongan muda ini akan terus meningkat seperti mana yang telah kita perolehi pada pilihanraya umum lalu.

"Pada pilihanraya umum lalu ternyata kita mendapat sokongan pada saluran tiga dan empat. Kita harap momentum ini akan berterusan dan diterjemahkan kepada bentuk undi pada hari pengundian nanti", katanya.

Beliau berkata demikian ketika Majlis Penutup Program Jejak Rakan Sebaya di Kompleks Belia dan Sukan di sini, Selasa.

Turut hadir pada majlis itu ialah Mantan Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Idris Jusoh, Ketua Pemuda UMNO negeri, Mohd Sabri Alwi, Ketua Pemuda UMNO Kuala Terengganu, Badrol Hisham Zaki dan pemimpin-pemimpin peringkat cawangan di Kuala Terengganu.

Hishammuddin seterusnya berkata jentera Pemuda ketika ini berada pada landasan yang terbaik dan akan terus memperhebatkan kempen menjelang empat hari sebelum hari pengundian.

Tegasnya lagi jentera Pemuda tidak akan menggunakan pendekatan menyerang peribadi sebaliknya menyatakan segala fakta berkenaan pembohongan dan putar belit pembangkang.

"Banyak fakta yang akan kita bongkar dan perjelaskan kepada pengundi khususnya kegagalan Pas ketika diberi peluang memerintah negeri ini dahulu.

"Kita akan peringatkan rakyat bahawa Pas yang ada hari ini tetap Pas yang sama ketika memerintah dahulu. Apa yang berubah sekarang ialah prinsip perjuangan mereka seperti yang dikatakan Datuk Seri Idris Jusoh bahawa Pas adalah parti Kluk Klek", ujarnya.

Selepas program tersebut Datuk Seri Hishammuddin Hussein turut melancarkan kempen riben biru yang dipasang di kenderaan sebagai simbolik keamanan dan sokongan kepada BN

www.pemudaumno.org.my

No comments: