**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....


DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Sunday, January 11, 2009

PESARA GURU SOKONG CALON BN

Oleh Lukman Abas

Kuala Terengganu -- Calon Barisan Nasional (BN), Wan Ahmad Farid Wan Salleh terus menerima sokongan pelbagai pihak di sini menjelang seminggu sebelum hari pengundian 17 Januari ini.

Kali ini sokongan diterima daripada bekas-bekas guru di kawasan ini yang percaya calon BN itu mampu meneruskan kesimbungan khususnya dalam bidang pendidikan seperti yang dirintis ahli parlimen terdahulu, Allahyarham Datuk Razali Ismail.

Bekas Guru Besar Sekolah Kebangsaan Sultan Sulaiman 1, Tuan Arshad Tuan Long, 63 berkata pengundi di kawasan ini sudah pasti akan membuat pertimbangan yang wajar bagi memilih calon mana yang paling layak untuk dipilih bagi mewakili mereka.

Jelasnya rakyat di sini mahu calon yang mampu meneruskan pembelaan dan kecemerlangan ilmu seperti yang dilakukan ahli parlimen terdahulu.

"Kita tidak mahu menidakkan calon Pas tetapi dalam soal ini calon BN lebih berkemampuan.

"Wan Farid bukan sahaja muda dan mempunyai latar belakang pendidikan yang tinggi tetapi mempunyai akses secara terus untuk menyampaikan apa sahaja keperluan yang diperlukan masyarakat di sini kepada kerajaan", katanya ketikka ditemui laman webPemuda di sini, hari ini.

Tambah beliau lagi sebagai anak tempatan yang cukup pengalaman sudah pasti tumpuan khusus dapat diberikan Wan Farid bagi membawa suara rakyat di sini.

Bagi seorang lagi bekas guru, Hajah Hasnah Ghazali, 60 pula berkata pengundi tidak mempunyai pilihan lain selain menyokong calon BN.

Beliau yang dulu mengajar di Sekolah Kebangsaan Chendering berkata rakyat khususnya pengundi di kawasan ini sebenarnya boleh membuat penilaian kedua-dua calon.

Katanya lagi menerusi pengalaman ternyata Pas gagal membela nasib rakyat.

"Apa yang boleh Pas lakukan jika menang sedangkan masa memerintah dulu pun parti itu gagal membela nasib rakyat terutama dalam pendidikan.

"Malah calon BN dahulu jelas terbukti bukan sahaja komited dalam membawa kecemerlangan pendidikan malah membela nasib rakyat tanpa mengira kaum dan fahaman politik", ujarnya.

Beliau yang merupakan pengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri Batu Burok yakin pengundi tidak akan membuat kesilapan yang bakal merugikan mereka bila membuat pilihan nanti.

Sementara itu, bagi seorang lagi pesara guru Haji Mustapha Said, 72 pula beranggapan calon Pas, Mohd Abdul Wahid tidak mempunyai rekod perkhidmatan yang boleh dibanggakan.

Jelasnya walaupun telah menjadi wakil rakyat selama lima penggal di kawasan Wakaf Mempelam namun tidak ada apa pembangunan yang dibawa di kawasan itu.

"Saya adalah pengundi di kawasan beliau dan saya tidak nampak apa yang boleh dilakukan beliau jika dipilih menjadi ahli parlimen nanti.

"Di kawasan dia sendiri dia gagal bagaimana kalau dipilih sebagai ahli Parlimen. Ini bukan perkara yang boleh dicuba-cuba tetapi untuk masa depan seluruh masyarakat di sini", katanya.

www.pemudaumno.org.my

1 comment:

Anonymous said...

Guru kategori bodoh je sokong UMNO!
Guru cerdik tak teringin nak sokong.