**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....


DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Tuesday, March 17, 2009

KHALID HANYA MELEPASKAN BATUK DITANGGA

Seperti yang diketahui, Khalid Ibrahim, menteri besar Selangor telah membuat pengisytiharan harta kepada umum. Walaubagaimanapun rakyat melihatnya hanya seperti melepaskan batuk ditangga. Masih banyak persoalan yang belum terjawab.

Seperti yang kita fahami pengisytiharan harta mestilah meliputi kenderaan, hartanah dan saham yang dimiliki termasuk harta yang dimiliki oleh pasangan dan anak-anak juga wajib diisytiharkan.

Tetapi Khalid nampaknya mengisytiharkan `separuh-separuh' sahaja.

Paling jelas, beliau pernah mengatakan Lexus yang digunakan sebagai kereta rasmi dibelinya secara tunai. Kereta tersebut bukannya 10 ribu, bukannya 100 ribu tapi hampir 1 juta. Kalau kereta itu dia yang punya, kenapa tidak diisytiharkan?

Selain daripada itu Khalid juga tidak mengisytiharkan banglonya di Damansara. Adakah beliau mempunyai sebuah rumah sahaja? Ada orang mengatakan dia mempunyai lebih dari sebuah rumah.

Syarikat perniagaan, satu dunia pun tahu Khalid adalah seorang ahli korporat. Khalid dikatakan rapat dengan peniaga-peniaga timur tengah yang juga kenalan rapat Anwar. Khalid juga dikatakan pernah menjadi pengurus dana beberapa syarikat besar. Mestilah syarikat-syarikat tersebut membuat keuntungan. Kenapa Khalid tidak mengisytiharkannya?

Kesimpulannya, Khalid masih berhutang dengan rakyat. Cakap tak serupa bikin, bikin tak serupa cakap.

Di olah dari www.warisan2057.blogspot.com

1 comment:

Tai said...

Biasalah orang selalu nak tuduh orang saja. Kalau dia buat, dia diam-diam.