**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....


DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Tuesday, February 24, 2009

AHLI PAS MASUK UMNO PETANDA BAIK BAGI BN

TAIPING 23 Feb. - Penyertaan beramai-ramai bekas ahli Pas ke dalam UMNO memberi petanda awal bahawa Barisan Nasional (BN) bakal mencapai kejayaan pada pilihan raya kecil kerusi Parlimen Bukit Gantang yang akan berlangsung 7 April ini.

Menteri Besar, Datuk Dr. Zambry Abd. Kadir berkata, beliau yakin dengan sokongan yang diterima itu, hasrat BN untuk berkhidmat kepada rakyat kawasan terbabit akan dapat direalisasikan.

''Ini merupakan permulaan yang baik bagi BN kerana yang masuk ini adalah terdiri daripada mereka yang bukan dipaksa atau sengaja dibuat-buat cerita tetapi timbul kerana keikhlasan mereka sendiri," katanya kepada pemberita di sini lewat petang semalam.

Terdahulu, beliau menerima borang keahlian menyertai UMNO daripada 70 bekas penyokong Pas di Kampung Changkat Iboi iaitu antara kawasan kubu kuat Pas di Bukit Gantang.

Melihat sambutan yang diterima pada majlis tersebut, Zambry yakin, lebih ramai pengundi akan memberi sokongan kepada UMNO dan BN pada pilihan raya kecil itu nanti.

Dalam perkembangan sama, Menteri Besar berkata, sekiranya BN menang, kerajaan akan berusaha menyelesaikan masalah-masalah tempatan yang berbangkit.

Sementara itu, beberapa bekas penyokong Pas ketika ditemui menjelaskan, mereka bertindak keluar daripada parti tersebut kerana kecewa dengan sikap para pemimpinnya.

Bekas Ahli Jawatankuasa (AJK) Pas Cawangan Changkat Iboi, Ibrahim Ahmad, 62, berkata, dia kesal apabila masjid sering dijadikan tempat untuk menyerang' peribadi orang lain.

''Imam masjid pun dilantik dari kalangan orang luar, bila berlaku perkara-perkara yang memerlukan nasihat tertentu, dia tak ada," katanya ketika ditemui pada majlis tersebut.

Beliau yang telah menjadi ahli Pas sejak 1960-an itu, perjuangan politik pemimpinnya yang sanggup membelakangkan kaum sendiri turut mendorong dia mengubah fikiran.

Seorang lagi bekas ahli Pas, Zainal Shaari, 59, berkata, isu janji yang tidak dikotakan menjadi alasan utama mendapa dia tidak mahu terus menyokong parti tersebut.

''Cara mereka (pemimpin Pas) yang sanggup ikut sahaja apa yang dikata oleh DAP itu yang saya tak setuju. Selain itu, tiada apa pun pembangunan yang dibawa mereka," katanya.
~Utusan

2 comments:

Junaidi Blog said...

Salam singgah dan kenal ..... Ini yang nak kita dengar selalu dan selamanya ... tahniah lah ye...moga UMNO akan terus menjadi wadah umat melayu ...Berkerja dan beriktirlah sesuatu ...

UMNO sipitang sabah

Tai said...

Hidup Umno! Hidup BN!