**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....


DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Monday, February 16, 2009

PENGAKUAN GAMBAR BOGEL : PEMUDA DESAK ADUN BUKIT teLANJANg LETAK JAWATAN


Oleh S.A Najmuddin

Shah Alam -- Pemuda UMNO negeri ini mendesak Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Lanjan, Elizabeth Wong meletakkan jawatan Exco kerajaan negeri dan Adun serta merta ekoran penyebaran gambar bogel beliau yang kini tersebar luas.

Ketua Pemudanya, YB Abdul Shukor Idrus berkata pengakuan Exco berkenaan bahawa gambar tersebut sememangnya gambar beliau amat memalukan institusi kerajaan negeri khususnya rakyat di negeri berkenaan.

Justeru beliau secara terbuka menyarankan Adun berkenaan bertanggungjawab dan tidak berdolak dalih dengan melepaskan kedua-dua jawatan terbabit kerana ianya melibatkan isu moral.

"Pengakuan daripada tuan punya badan sudah membuktikan segala-galanya dan tidak perlu lagi berdolak dalih dalam soal ini. Kita bukannya mahu mencari isu murahan untuk memburukkan kerajaan negeri, tetapi ini adalah soal moral.

"Dan kita juga bukan mahu mengambil kesempatan untuk mencipta krisis politik baru di negeri ini, tetapi atas dasar tangungajawab untuk memastikan hanya Adun yang benar-benar bertanggungajawab dan bermoral sahaja dipilih di dalam struktur kerajaan negeri", katanya.

Beliau berkata demikian kepada laman webPemuda sebagai mengulas pengakuan terbuka Adun Bukit Lanjan, Elizabeth Wong bahawa gambar bogelnya yang tersebar di internet adalah gambar beliau.

Ekoran itu, beliau telah membuat aduan polis di Balai Polis Damansara, Petaling Jaya kira-kira jam 11 malam. Difahamkan foto-foto yang dirakam tanpa kebenarannya itu, kemungkinan oleh seorang bekas teman lelakinya sewaktu beliau sedang tidur.

Shukor yang juga Adun Kuang seterusnya berkata isu ini adalah isu kedua selepas seorang lagi Exco kerajaan negeri, YB Ronnie Liew yang kini berdepan dengan dakwaan menghalang penjawat awam ketika melakukan serbuan rumah urut negeri itu tahun lalu.

"Nampaknya soal moral telah menghantui kepimpinan Pakatan Rakyat. Jika situasi seumpama ini berlaku terhadap kerajaan pimpinan UMNO, berdegar-degar kenyataan dikeluarkan termasuk dalil-dalil daripada kepimpinan Pas.

"Kita nak tengok dan lihat apa pula dalil Pas dalam soal moral seumpama ini. Adakah berdiam diri atau sebaliknya", kata beliau.

~www.pemudaumno.org.my

No comments: