**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....


DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Sunday, February 8, 2009

KARPAL SINGH `LEPAS BOM'

PULAU PINANG, 8 Feb (Bernama) -- Pengerusi Kebangsaan DAP Karpal Singh menyifatkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak layak memimpin parti itu kerana mempromosi budaya lompat parti.

Karpal yang juga anggota Parlimen Bukit Gelugor turut mengecam ketua pembangkang itu kerana perbuatannya itu (mempromosikan budaya lompat parti)."Anwar Ibrahim harus bertaubat kerana perbuatannya, Pakatan Rakyat (PR) sepatutnya memohon untuk mendapatkan seorang pemimpin yang baru bukannya pemimpin yang mengamalkan budaya ini," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media di pejabatnya di sini bagi mengulas laporan polis oleh Pemuda Umno berhubung kenyataannya untuk mengemukakan saman terhadap Sultan Perak Sultan Azlan Shah berhubung peralihan kuasa di negeri itu.

Karpal turut menegaskan bahawa Anwar harus menjawab banyak persoalan terhadap kekecohan yang berlaku dalam PR hari ini.Selain itu beliau turut melahirkan rasa kecewa terhadap segelintir pemimpin PKR dan DAP yang memberi sokongan terhadap tindakan lompat parti.

Katanya sebagai Pengerusi kebangsaan DAP, para pemimpin dalam parti itu seharusnya memberikan sokongan terhadapnya dan bukan menyokong Anwar."Saya kesal kerana saya tidak berupaya mendapat sokongan malah daripada pemimpin parti saya sendiri.

Lim Kit Siang, Lim Guan Eng sepatutnya menyokong saya, bukan mengeluarkan kenyataan untuk menyokong Anwar Ibrahim."Saya mohon sokongan... saya adalah Pengerusi DAP hingga sekarang.

Saya memberi amaran kepada pemimpin parti saya jangan keterlaluan mendesak saya... saya telah banyak bersabar selama ini, janganlah jadikan perkara ini semakin meruncing demi kepentingan PR dan demi kepentingan DAP," katanya.

Karpal menegaskan bahawa PR seharusnya terus memastikan kekukuhan parti dan mendapatkan sokongan rakyat sepenuhnya pada pilihan raya umum akan datang untuk membentuk sebuah kerajaan bagi mengambil alih pemerintahan daripada Barisan Nasional (BN).

"Jangan ambil mudah kepercayaan yang diberikan oleh rakyat, mandat untuk pembentukan sebuah kerajaan harus datang daripada rakyat," katanya.

~Bernama

Apakah kenyataan ini lahir dari hati Karpal Singh atau satu lagi sandiwara pemimpin Pakatan Rakyat?

4 comments:

ORANG KG said...

hai sang kapal singah,terlajak perahu you boleh pakai gear reverse terlajak kata buruk padahnya,sebelum buat you kena ingat, ini suka hati lu sahaja mau saman teman punya sultan..la ne kawan-kawan mai kite bom balik si kapal singh ne yang cube menghine sultan kite khasnya dan orang melayu umumnye.

tima kasih

Anonymous said...

Kapal Sink dah nak lompat parti ke.?

Anonymous said...

Saya bekas perkerja Istana Rasmi Sultan..Teringat saya bagaimana DR.Mahthir dan orang-orang BN bertelagah ngan Sultan.. cukup hebat dan amat memalukan semua kes-kes yang mengaibkan sultan di bentangkan di dada-dada akhbar. Rakyat yang tak mengerti di heret sama. Sultan amat Murka dan mengalir air mata, hal isu raja-raja dijaja ke sana ke mari, perhimpunan untuk melawan sultan dilaku. Oleh kerana ketika itu BN amat berkuasa, maka penentangan terhadap sultan ketika itu tidak dianggap durhaka. Alahyarham Gafar Baba dan Mohiden menjadi hero untuk mematahkan setiap serangan dari Istana..akhirnya istana akur maka kekebalan sultan diragut

Dan kini kesannya raja boleh dihadapkan ke mahkamah kerana tidak kebal lagi disisi undang-undang.

Mat Yie said...

Semoga Allah memberi kita kekuatan untuk terus memperjuangkan bangsa dan rakyat.