**BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....BARISAN NASIONAL - UNTUK KESEJAHTERAAN BAGAN PINANG.....


DAP.....PILIHAN BIJAK

LEE KUAN YEW.....BAGUS

Tuesday, February 3, 2009

SAYANGNYA NIZAR PADA JAWATAN MENTERI BESAR

Kemelut politik di Perak semakin bercelaru. DAP nampaknya bercanggah pendapat dengan PKR. Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V. Sivakumar menyatakan kekosongan dua kerusi berkenaan dan meminta pilihan raya kecil diadakan sesuai dengan peruntukan undang-undang sedia ada.

Tindakan Speaker DUN Perak itu disokong Exco Kanan kerajaan campuran negeri itu, Datuk Ngeh Koo Ham yang juga merupakan Pengerusi DAP Perak dengan mempertahankan keputusan yang telah dibuat oleh Speakaer berkenaan.

Malah Ngeh memperkuatkan pendirian DAP bahawa mana-mana ADUN yang melompat parti, pilihan raya kecil yang baru hendaklah diadakan di kawasan berkenaan bagi mendapatkan mandat baru daripada rakyat.

Memperkukuhkan hujahnya lagi, Ngeh mahu undang-undang anti lompat parti digubal dan DAP katanya, akan menyokong akta berkenaan.

Manakala Pengerusi PKR Perak pula, Osman Abdul Rahman pula dalam sidang media di Ipoh, hari Ahad menegaskan, kedua-dua ADUN tersebut masih lagi wakil rakyat PKR kerana tidak pernah menyatakan hendak keluar parti itu.

Juga persoalan yang tidak harus dilupa ialah apakah pendirian rasmi kerajaan campuran Perak dengan kedudukan ADUN Bota, Datuk Nasaruddin Hashim yang melompat dari BN menyertai PKR?

Umum mengetahui, PKR sudah tentu menyambut serta menadah tangan penyertaan Nasaruddin kepada mereka malah Menteri Besar, Datuk Seri Nizar Jamaluddin mempertahankan tindakan Nasaruddin itu sambil menyifatkan ia satu proses ‘demokrasi’.

Namun dalam kes dua ADUN yang ‘menghilangkan’ diri ini, Nizar menuduh ia merupakan perancangan jahat BN untuk menumbangkan kerajaan negeri Perak yang dipilih oleh rakyat.

Dalam konteks Nasaruddin, apakah ukuran demokrasi digunakan oleh Nizar? Nizar memperlihatkan tahap ‘gelabah’ yang amat tinggi bimbang hanya mampu bertahan menjadi Menteri Besar Perak tidak sampai satu tahun.

Sayangnya Nizar pada jawatan Menteri Besar ini.....

3 comments:

Panglima Perang Cyber said...

Salam.

Mesti sayang, sebab dapat gaji dan populariti serta kuasa..

Kesiannya dia ditakdir dah tak lama memegang jawatan MB.

Allah tak akan biar amanah disia siakan.

Moga rakyat Perak akan sedar kesilapan mereka sebelum ini.


Jemput ziarah blog saya....

Moga kita semakin kuat di alam siber ini dengan jaringan blogger pembela negera.

Ada masa kita boleh YM dengan rakan blogger BPN yang lain.

Salam.

paneh said...

menarik gambar.

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah